عرضه محصولات ایرانی در بازار جهانی محتوا
دست و هنر: استودیوهای انیمیشن سازی ایرانی شركت كننده در رویداد بازار جهانی محتوا كه این روزها در مسكو در حال برگزاری است محصولات خودرا برای مشتریان بالقوه ارائه دادند.
به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، از مجموع یازده استودیوی ایرانی شركت كننده در این رویداد، چهار استودیو فرصت معرفی محصولات جدید خود برای جذب سرمایه و یا شركت های علاقه مند به همكاری در ساخت این پروژه ها را داشتند. بدین سان كه استودیوی راه رنگ، پروژه وولی بولی را در نمایشگاه رونمایی نمود كه مجموعه انیمیشنی ۵۲ قسمتی بود كه در آن داستان ماجراجویی های چهار كودك را روایت می كرد كه تلاش می كنند تا با كمك بهم بعضی از مشكلات واقعی دنیای فانتزی خودرا حل كنند. پروژه بعدی حاصل همكاری دو شركت یار و پاسارگاد بود. فیلم انیمیشنی موسوم به مسافری از دایتیا، كه داستانی با مضمونی علمی تخیلی دارد اما در عین حال با انتخاب پسری معلول بعنوان شخصیت اصلی داستان خود تلاش می كند تا از نگاهی متفاوت به دنیا نگاه كند. ارائه سوم هم توسط استودیوی رویان و انیمیشن آنی و مانی انجام شد. مجموعه ۲۶ قسمتی آموزشی كه با تمركز روی توانمندسازی كودكان در روابط اجتماعی و احساسی خود متمركز است. آخرین پروژه ایرانی هم انیمیشن پارك دوستی بود. محصول جدید از استودیوی گوزن قرمز كه قبل از این با انیمیشن آقای گوزن جوایز مختلفی را در جشنواره های خارجی از آن خود كرده بود. انیمیشنی با تكنیك استاپ موشن كه در آن مقرر است تا ۲۶ قسمت ساخته شود. تمامی پروژه های اخیر همچنان در شرایط پیش تولید یا تولید مقدماتی خود هستند و امید دارند تا با یافتن شركای خارجی بتوانند هزینه ها و همكاریهای فنی لازم برای تكمیل پروژه های خودرا بدست آورند. باقی استودیوهای ایرانی حاضر در رویداد نیز درگیر گفتگوهای فشرده ای با طرف های خارجی برای فروش و توزیع محصولات خود در سایر نقاط جهان بودند. توافقاتی كه می تواند به صورت بالقوه تأثیر قابل توجهی در معرفی بهتر صنعت انیمیشن ایران در جهان داشته باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب