حسنلو مطرح كرد؛

انتخاب دولت فلسطین توسط مردم یک فن آوری اقناع است

انتخاب دولت فلسطین توسط مردم یک فن آوری اقناع است به گزارش دست و هنر، دبیر ستاد فناوری‏ های فرهنگی و نرم معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در رونمایی از بازی رومیزی 25 اظهار داشت: انتخاب دولت توسط خود مردم فلسطین یک فن آوری اقناع است.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری‏ های فرهنگی و نرم معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در آئین رونمایی از بازی رومیزی «۲۵» که توسط مرکز نوآوری فرهنگی امید(حوزه هنری کودک و نوجوان) در کارستان بهارستان برگزار گردید، مسأله فسلطین را یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مسائل اجتماعی امروز دانست و اظهار داشت: مسأله فلسطین در سطح دنیا مطرح است و همه وظیفه حل آنرا بر عهده دارند. شاید اگر یک پله به عقب تر برگردیم، در عرصه فن آوری نرم این مساله را مشاهده می نماییم، چونکه ما مسائل بسیار مختلفی در جامعه داریم که در سالهای قبل بجای اینکه حل شود، مسأله بازتولید شده است و مسائلی مانند آب و هوا، محیط زیست و زبان فارسی و دیگر مسائلی که ما در کشور با آن سر و کار داریم.
وی ضمن ابراز تأسف از این امر که امروز، مسائل جاری اجتماعی در کشور حل نمی گردد، اظهار داشت: ما بازیگر نهایی در حل مسائل اجتماعی نداریم. یکی از دلایلی که مسائل جاری اجتماعی در کشور حل نمی گردد، این است که ما در عرصه حل مسائل اجتماعی بازیگر مؤثر نداریم و ذاتاً بازیگر مؤثر در حوزه‌ی مسائل اجتماعی، ریشه در حوزه‌ی صنایع خلاق دارد.
دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاون علم ریاست جمهوری، با اشاره به حدیثی از حضرت امیر (ع) که می فرمایند «مردم، فرزند زمان خویش هستند.»، افزود: محتوای کلی این حدیث، این است که مردم، به زمان و زمانه‌ی خویش نزدیک تر و شبیه تر هستند تا پدر و مادر خویش.
وی اضافه کرد: مسأله ای که در سالهای پیش ما با آن مواجه بودیم، این بود که ما نوع مواجهه با جامعه را حل نکرده ایم و به این علت نیز نتوانسته ایم برای مسائل اجتماعی که مردم با ان سر و کار دارند، حل کننده تربیت نماییم. شاید امروز، مسائل مختلفی وجود داشته باشد که بطورمثال در آن چند بازیگر جدی وجود دارد و اگر یک جریان به هم پیوسته به وجود بیاید و آنها به مسئله ای ورود کنند، می توانند شاخصی را در یک جامعه تغییر بدهند و اگر نتوانیم این مسائل را در ابعاد داخلی و ملی نگاه نماییم، عمق این مسئله بیشتر می شود.
حسنلو اظهار داشت: در سالهای اخیر، جامعه فرهنگی نوع مواجهه هویتی با عموم افراد جامعه را فهم نکرده است و به این علت نتوانسته بازیگر حل کننده ای برای مسائل اجتماعی که مردم با آن سرو کار دارند، تربیت کند. مسأله ای که در سالهای اخیر با آن مواجه بودیم این است که در اصل در عرصه های مختلف مسائل مختلفی وجود دارد؛ که اگر یک جریان به هم پیوسته به وجود بیاید و افرادی مانند بازیگران فیلم ها و سریال ها وارد این عرصه بشوند، واقعا می توانند یک شاخص را در جامعه تغییر دهند.
وی افزود: نباید این مسأله را تنها در ابعاد داخلی اگر نگاه نماییم و اگر این اتفاق بیفتد، عمق مسأله بیشتر هم می شود. ما امروز خیلی از مسائل مهم جهانی را یش رو داریم که باید حل شود و یکی از مهم ترین آنها همین مسأله اسرائیل است و باید به این نکته نیز توجه داشت که راهبرد الگوی ۲۵ ساله ای که مقام معظم رهبری عنوان کردند که امروز ۷ یا ۸ سال از آن گذشته است، آن درباره ی اسرائیل اول افکار عمومی بوده است.
دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاون علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت فلسطین را خود مردم فلسطین باید تعیین کنند و این موضوع، تنها راه حل جمهوری اسلامی در مسأله اسرائیل در کنار تقویت جبهه مقاومت است. انتخاب دولت فلسطین توسط خود مردم فلسطین یک فن آوری اقناع است و روزی باید جامعه جهانی به نقطه ای برسد که اجماع جهانی بر حذف اسراییل قرار بگیرد و در این راه، ابزار فناوری نرم، تنها ابزار مهم و کارآمد رساندن افکار جامعه فلسطین به این نقطه است؛ حال اگر شفاف بخواهیم عنوان نماییم، باید بگوییم که همین ابزار بازی و سرگرمی می تواند باشد.
وی با اشاره به اوامر حضرت علی(ع) بر اساس این که «مردم به اقتضائات زمان خود نزدیک ترند هستند» اظهار داشت: یکی از اقتضائات زمان ما همین مقوله بازی و سرگرمی است. به جرأت می توانیم بگوییم حوزه سرگرمی معادل حوزه فرهنگ در عصر ماست و ما امروز معدود حوزه فرهنگی را می توانیم نام ببریم که حوزه سرگرمی محسوب نمی شود و در این بین بعنوان مثال حوزه کتاب و فیلم نیز هم فرهنگی و هم سرگرمی هستند.
حسنلو اظهار داشت: امروز آن چیزی که مردم در آن زیست می کنند، ساعات سرگرمی است که به ساعات کار هم تصدی پیدا می کند. تصور می کنم که اگر نتوانیم به ابزار سرگرمی مسلط باشیم، نقطه اتصال ما برای تغییرات اجتماعی قطع می شود و اگر بازیگر های جدی نتوانند در این زمینه رشد پیدا کنند که برای تاثیر جدی در جهان ما محصولی بسازند، مسیر اثرگذاری و حل مسائل منقطع خواهد شد و به نتیجه نمی رسد.
وی ضمن خداقوت به فعالان عرصه تولید بازی و خصوصاً تیم تولید بازی «۲۵»، با اشاره به این امر که امروز، کشور ما به مجموعه هایی نیاز دارد که در عرصه های اجتماعی خلاقیت داشته باشند، اظهار داشت: ما امروز به تیم هایی نیاز داریم که محصولی مبتنی بر اقتضائات روز بسازند، آنرا توسعه بدهند و کم کم به بازوهای قدرتمندحل مسائل اجتماعی تبدیل شوند؛ البته شاید ما تا آن نقطه فاصله داشته باشیم اما تصورم این است با همت و اخلاص دوستان این مسیر طولانی را خیلی سریع طی خواهیم کرد.
حسنلو، در آخر ابراز امیدواری کرد: امیدواریم به همت جمع، این اتفاق زودتر صورت گیرد و این جبهه، که نیروی بسیار کمی در اختیار دارد، به زودی باردیگر دور هم جمع شوند، چونکه ما برای پاسخگویی به نیاز جامعه، نیازمند دوستان بیشتری هستیم.


منبع:

1403/08/07
12:23:36
256
0.0 / 5
تگهای خبر: بازی , بازیگر , تولید , سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی