قلعه کنجان چم روشن شد

قلعه کنجان چم روشن شد به گزارش دست و هنر، ایلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از انجام عملیات راه اندازی سیستم روشنایی محوطه قلعه «کنجان چم» شهرستان مهران اطلاع داد.


«فرزاد شریفی» در این خصوص اظهار نمود: با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات راه اندازی سیستم روشنایی محوطه قلعه کنجان چم شهرستان مهران انجام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اضافه کرد: این عملیات شامل نصب پایه فلزی و نورافکن ال ای دی و کابل کشی زمینی است.
شریفی خاطرنشان کرد: قلعه کنجانچم در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده ایلام مهران در راه راه کربلا قرار دارد، این قلعه در سال ۱۳۲۶ هجری قمری بنا به دستور غلامرضاخان ابوقداره آخرین والی ایلام و بعنوان قلعه زمستانی والی ساخته شده و دارای اتاق های مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه است.
به گزارش دست و هنر به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، وی اظهار داشت: این اثر در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۴۳ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.




منبع:

1403/08/01
10:38:24
6
0.0 / 5
تگهای خبر: آثار , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی