گزارش دست و هنر؛

همایش تحقیقات بازی های دیجیتال از ایستگاه دوم به هفتم پرید

همایش تحقیقات بازی های دیجیتال از ایستگاه دوم به هفتم پرید به گزارش دست و هنر، به تازگی فراخوان برگزاری هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال انتشار یافته درحالی که دومین دوره این رویداد در سال ۱۳۹۷ برگزار گردید.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، مدیریت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است. اخیراً فراخوان برگزاری هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال انتشار یافته است؛ در حالیکه آخرین دوره برگزاری این رویداد با عنوان دومین کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال و در چارچوب دومین دوره در سال ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه صدا و سیما بوده است.
پس از این رویداد و همزمان با دوره مدیریت صادق پژمان از سال ۱۳۹۸ بنیاد ملی بازی های کامپیوتری تصمیم به برگزاری رویداد بین المللی جایزه بازی های جدی گرفت و در تمام این سال ها با هدف توسعه بنیادین و صنعتی بازی جدی در ایران همپای عرصه جهانی، کوشش کرد.
این رویداد که سال ۱۴۰۲ با حواشی مختلفی همراه بود، در دوره فعلی تغییر نام داده و با عنوان همایش تحقیقات مقرر است با میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شود؛ این در شرایطی است که ششمین دوره رویداد جایزه بازی جدی پارسال با محوری متفاوت برگزار شده و حالا هفتمین دوره رویداد تحقیقات بازی های دیجیتال، بدون این که حتی سومین، چهارمین، پنجمین و ششمین دوره آن برگزار شده باشد، با نامگذاری اشتباه انتشار یافته است.
از سویی دیگر، در سایت این رویداد به نشانی DGRCONF.IR اثری از کمیته علمی، ساختار سازمانی، فرمتی برای ارسال مقالات دیده نمی شود و به نظر می آید مهلت بسیار کمی برای محققان تا آذرماه برای ارسال مقاله دیده شده است. همینطور کمیته ی علمی یا حتی شورای سیاست گذاری که مبنای برگزاری سالیانه چنین رویدادهایی است، معرفی نشده و گویا خبری از همکاری اساتید دانشگاه های مطرح کشور برای برگزاری این رویداد نیست.
هدفی که قول مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در رابطه با تغییر نام و روند برگزاری رویداد جایزه بازی جدی به تحقیقات بازی های دیجیتال به گوش رسیده است، بر مبنای اینست که به علت استقبال کم و فراوانی اندک مخاطبان و شرکت کنندگان رویداد جایزه بازی جدی، تصمیم به برگزاری رویدادی جامع تر گرفته شده است.
به نظر می رسد کمیت شرکت کنندگان رویداد برای مدیرعامل بنیاد اولویت داشته باشد، چونکه صادق پژمان و معاون پژوهش وقت در سال ۹۸ اعلام نموده بود که به علت موازی بودن دو رویداد مشابه در تهران و دانشگاه اصفهان، برگزاری رویداد جامع به عهده دانشگاه اصفهان گذاشته می شود و بنیاد متولی توسعه صنعت بازی جدی در کشور می شود.
در این زمینه حتی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری موفق به جذب مقالات علمی مؤثر، پشتیبانی از بازی های جدی تراز و سرمایه گذارانی برای ترویج این حوزه شد و توقف یکباره آن در سال ۱۴۰۳ با تردید همراه است؛ این در شرایطی است که در تمام بخش های فراخوان این رویداد، از لفظ بازی کامپیوتری به جای بازی دیجیتال که اصطلاحی جامع تر و کامل تر است استفاده شده و به نظر می آید شاید بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بعد از سال ها تلاش پژوهشی برای جااندازی اصطلاح بازی دیجیتال بعنوان لفظی جامع در اطلاق به تمام پلت فرم های بازی حالا به دوران قبلی بازگشته است.
همچنین تابحال مشخص نشده مقالات سالجاری مقرر است در کدام پایگاه داخلی یا بین المللی نمایه شوند. البته تا سال قبل همه مقالات رویداد جایزه بازی جدی در پایگاه IEEE منتشر می شدند، اما حتی سال جاری نمایه ISC هم در وب سایت این رویداد دیده نمی گردد.


منبع:

1403/07/07
09:16:01
167
0.0 / 5
تگهای خبر: بازی , دانشگاه , دیجیتال , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی