جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برنامه ریزی اقتصادی باید مبتنی بر زیست بوم فرهنگی باشد

برنامه ریزی اقتصادی باید مبتنی بر زیست بوم فرهنگی باشد به گزارش دست و هنر، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برنامه ریزی اقتصادی و توسعه محور باید مبتنی بر زیست بوم فرهنگی باشد.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، سید محمد هاشمی بعدازظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز گل محمدی و گلاب و رونمایی از اولین عطر ایرانی بر پایه رایحه گل محمدی اظهار نمود: نام گذاری روزها فقط هدف فرهنگی ندارد بلکه بر این باوریم که این اقدام در مناطق مختلف کشور و بخصوص کاشان در مورد گل محمدی و بازتولید فرآورده های این محصول با استفاده از فناوری می تواند نسبت به حل مشکلات تولید و اشتغال کمک نماید.
وی اضافه کرد: حتما ما با سنت و داشته هایمان می توانیم فقر را ریشه کن نماییم، این مسأله همان تحقق ماهیت عدالت فرهنگی و به شکلی برنامه ریزی اقتصادی مبتنی بر زیست بوم فرهنگی است.
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر همین داشته ها را تبدیل به برنامه ها و راهبردهای توسعه و رشد می کردیم و نه مشکلات زیست محیطی فعلی را داشتیم و نه این میزان مهاجرت از روستاها به شهرها را شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه مردم کاشان در گذشته با استفاده از ظرفیت باغات و پارچه بافی روزگار می گذراندند، افزود: ریشه فقر، تورم، مهاجرت و … را باید در برنامه ریزی توسعه جست وجو کرد و نباید آدرس غلط دهیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: اگر الگوی برنامه ریزی توسعه فرهنگ پایه بود، اگر شهرداری، استانداری، فرمانداری و نظام صنعتی بر پایه فرهنگ بود ما مشکلات امروز را نداشتیم.
وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به صنایع دستی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی اظهار داشت: برای مثال زری دوزی کاشان علاوه بر اشتغالزایی خوب، درآمدزایی بالایی دارد بگونه ای که هر متر آن در کاشان ۲۵۰ میلیون تومان، در تهران ۴۰۰ میلیون تومان و در خارج از کشور هزاران دلار به فروش می رسد.
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ عامل تحولات بزرگ در همه زمینه های اجتماعی و اقتصادی می باشد، ابراز کرد: ما این رسالت را در شورای فرهنگ عمومی دنبال خواهیم کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده آئین گلابگیری کاشان بعنوان میراث ناملموس جهانی ثبت گردد.



منبع:

1403/02/28
15:25:34
509
0.0 / 5
تگهای خبر: تولید , جشن , شهرداری , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی