بابایی مطرح كرد؛
ویژندها مخاطب اصلی جشنواره مد و لباس فجر شدند
به گزارش دست و هنر، دبیر جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: ویژندها به خواسته های مردم نزدیک تر هستند و امسال ویژندها را مخاطب اصلی جشنواره قرار دادیم.
به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، علیرضا بابایی دبیر جشنواره مد و لباس فجر با حضور در برنامه تلویزیونی بامداد بخیر ایران که بامداد امروز شنبه ۲۰ آبان از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید، اظهار داشت: طی یازده دوره قبلی جشنواره لطمه شناسی بسیاری انجام شد و کوشیدیم در این دوره چالش ها و لطمه ها را برطرف کنیم؛ این مسیر با تغییرات بخشنامه ای صورت گرفته است. برای مثال ما به چالشی رسیدیم که در آن طرح ها مورد انتخاب جشنواره قرار می گیرند اما به مرحله تولید نمی رسند و در نتیجه مردم امکان خرید آنها را ندراند. امسال برای نخستین بار ویژندها امکان ورود و رقابت در جشنواره را دارند. این مسئله چند مزیت دارد؛ اگر ویژند برتر اعلام گردد و جشنواره آنرا اعلام نماید، افزایش فروش برای آن ویژند صورت می گیرد. همین طور ویژندها به خواسته های مردم نزدیک تر هستند. ما امسال ویژندها را مخاطب اصلی جشنواره قرار دادیم.
وی افزود: باید در نظر داشت که صنعت مد و پوشاک بدون تبلیغات امکان ارتقا و رشد ندارد. بدین منظور ما بخشی را مخصوص رسانه ایجاد کردیم که طی آن به ایده های خلاقانه پردازش رسانه ای با نظارت بر پوشش خودمان می پردازیم. برخی از روش های تبلیغی پذیرفته نیستند اما برای پردازش به ایده ها مسیر خلاقیت باز شده و آنرا پیگیری می نماییم.
دبیر جشنواره مد و لباس فجر اضافه کرد: ما همین طور به کمک تیم علمی خود بیانیه مضمون یا فشن بوک ایجاد کردیم؛ این بیانیه مضمون ارتقای جدی علمی و محتوایی پیدا کرده و ما در تمامی استانها آموزش آنرا انجام می دهیم و خوشبختانه تا امروز ۱۸ استان از این طرح استقبال کرده اند. برداشت ما این است که ما ارتقای جدی محتوایی داشته ایم.
بابایی اظهار داشت: تولیدات پارچه چادر در کشور وجود دارد اما به اندازه با نیاز کشور نیست. مسئله دیگر تهیه چادر و ضعف طراحی است؛ ما در بخش لباس تراز اجتماعی بانوان بدنبال ارتقای طراحی مانتو و چادر هستیم. ما نگاهی مشخص به این بخش داریم و می خواهیم طراحی این بخش را ارتقا دهیم. ما در چهار سطح امکان شرکت در جشنواره داریم که شامل مردانه، زنانه، دخترانه و پسرانه می شود. تصور داریم اگر بتوانیم زنجیره طراحی پوشاک دیده شود تأثیر مثبتی در صنعت پوشاک کشور خواهد داشت.
وی افزود: طراحان بعد از جشنواره از تسهیلاتی از صندوق اعتباری هنر دریافت می کنند. با این وجود ما توقع تولید کنندگی و فروش را از طراحان نداریم اما انتظار داریم که طراحان با ویژندها ارتباط پیدا کنند و اتصال صورت بگیرد تا کمبود محتوایی ویژندها پر شوند.
دبیر جشنواره مد و لباس فجر اضافه کرد: با توجه ویژه به استانها قبل از شروع جشنواره ما شاهد استقبال بالایی بوده ایم چونکه ما از ۷ ماه پیش جریان آماده سازی را آغاز نموده ایم. تصور داریم امسال استقبال خوبی از جشنوراه صورت بگیرد. اختتامیه این جشنواره ۵ بهمن ماه خواهد بود. پیشبینی می شود جشنواره در مجموعه فرهنگی سعدآباد برگزار گردد اما هنوز بطور کامل قطعی نیست. ما همین طور برای استانها پیش رویدادهایی داریم که افراد می توانند از آثار هنری صنعت مد و لباس بازدید نمایند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب