مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای خبر داد؛

پشتیبانی از بازی های برتر موبایلی ایرانی و كمك به انتخاب مخاطبان

پشتیبانی از بازی های برتر موبایلی ایرانی و كمك به انتخاب مخاطبان به گزارش دست و هنر پویش نوروزی بازینو با شعار سال نو، بازی نو برای اولین بار به همت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و با هدف پشتیبانی از بازی های موبایلی برتر ایرانی کار خویش را از اول فروردین 1400 آغاز می کند.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به اینکه در این پویش نوروزی ۲۵ بازی پرطرفدار به کاربران معرفی می گردند، اظهار داشت: در چالش نوروزی «بازینو» که تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، بازی های موبایلی منتخب ایرانی به شکل گسترده بوسیله بستر دیجیتال در معرض انتخاب کاربران در سراسر ایران قرار گرفته تا آنها بتوانند بسادگی این بازی ها را نصب کرده و بوسیله تلفن همراه به دو صورت انفرادی و گروهی در روزهای تعطیلات نوروز این بازی ها را انجام دهند و لذت حضور در یک فضای رقابتی سالم بوسیله بازی را تجربه کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال ۱۳۹۹ به سبب شرایط شیوع ویروس کرونا مجبور به رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرهیز از سفر و ماندن درخانه جهت قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم. از طرفی تجربه یک سال اخیر نشان داد که استقبال ازانجام بازی در بین مردم بسیار بالاتر از گذشته شده است. آمارها نشان میدهد که بازار بازی های موبایل در دنیا در دوران شیوع ویروس کرونا همزمان با افزایش میزان استفاده مصرف کننده ها، با رشد بیش از ۷۷ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۰ روبه رو شده است. در پژوهش مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال نیز که به بررسی وضعیت شرکت های بازی سازی ایران در وضعیت شیوع ویروس کرونا پرداخته شده، تعداد نصب بازی ها توسط کاربران در مجموع ۵۹ درصد افزایش یافته است.
از این رو بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها در روزهای تعطیلات نوروز و از طرف دیگر پشتیبانی از کسب وکار بازی سازان ایرانی و رونق تولید داخلی سازوکار اجرای این پویش نوروزی را طراحی نموده است.
او اضافه کرد: بازی های شرکت کننده در این پویش جز بازی های باکیفیت ایرانی هستند و تلاش ما این است که با معرفی این بازی ها و بازی سازان آنها، انگیزه های تولید بازی های بیشتر را در آنها تقویت نماییم.
مدیرعامل بنیاد اشاره کرد: در طراحی این پویش از ابزارهای بازاریابی دیجیتال حوزه بازی استفاده شده است تا کسانی که کاربر اپلیکیشن های موبایلی و رسانه های اجتماعی هستند، از تبلیغات معرفی بازی ها در این بسترهای تعاملی استفاده کنند. همین طور کاربران شبکه های اجتماعی بوسیله این شبکه ها با بازی های این پویش آشنا می شوند و امکان دسترسی و نصب بازی ها برایشان برقرار است.
سیدصادق پژمان با اشاره به طراحی سایت پویش که کار خودرا چند روز پیش از شروع پویش شروع می کند، اضافه کرد: کاربران بوسیله این سایت می توانند به بازی های این پویش دسترسی داشته باشند و آنها را دانلود کنند.
مدیرعامل بنیاد همین طور اظهار داشت: ۲۵ بازی در این پویش شرکت داده شده اند و نکته قابل اهمیت درباره این پویش این است که ۸ بازی، بازی های جدیدی هستند که در بهمن و اسفند ۱۳۹۹ انتشار یافته اند. سایر بازی ها جز بازی های پرمخاطب و با نصب بالا هستند و بتازگی به روزرسانی شده اند. هدف ما این است که با این پویش کاربران بیشتری جذب این بازی های مناسب ایرانی شوند.
او درباب ژانر بازی های پویش بازینو نیز اظهار داشت: بازی هایی با سبک های متنوع و متناسب با سلایق مختلف کاربران شامل ورزشی، کلماتی، پازل، استراتژی و رانندگی در این پویش شرکت کرده اند. از سویی دیگر امکان رقابت آنلاین در بعضی از این بازی ها نیز وجود دارد و خانواده ها در فضایی خانوادگی و در وضعیت کرونائی که مجبور به در خانه ماندن هستند، می توانند از رقابت آنلاین در این بازی ها لذت ببرند و در کنار هم سرگرم شوند.

1400/01/11
10:42:20
1203
0.0 / 5
تگهای خبر: بازی , تولید , دانلود , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی