یادداشت مهمان؛

تأثیر و نقش استریم ها و بازی های آنلاین در جنگ شناختی

تأثیر و نقش استریم ها و بازی های آنلاین در جنگ شناختی به گزارش دست و هنر، بازی های آنلاین واستریمرهای بازی، به عنوان پخش کنندگان آنلاین بازی های ویدئویی، در سال های اخیر نقش برجسته ی در جنگ شناختی و فرهنگی ایفا کرده اند.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: صدیقه غریبی جامعه شناس مسائل فرهنگی ایران، یادداشتی با موضوع بازی های آنلاین نوشته که برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است.
مشروح این یادداشت را در ادامه می خوانیم؛
بازی های آنلاین و استریمرهای بازی، به عنوان پخش کنندگان آنلاین بازی های ویدئویی، در سال های اخیر نقش برجسته ی در جنگ شناختی و فرهنگی ایفا کرده اند. این افراد بوسیله پلتفرمهای مختلف ویدیو های تجربی خودرا منتشر نموده و با محتوای متنوع و جذاب، توانسته اند مخاطبان بسیاری را جذب کنند. با بهره بردن از تکنولوژی های جدید و ارتباط مستقیم با مخاطبان، استریمرها محبوبیت شایان توجهی یافته و تأثیر قابل توجهی در فضای مجازی به وجود آورده اند. استریمرها قادرند با برگزاری رویدادهای زنده و تعاملات شخصی تعاملات اجتماعی جدیدی ایجاد کنند و بر نظر و رفتار مخاطبان خود اثر بگذارند.
این تأثیرگذاری بر جلب نظر برندها و شرکتها برای همکاریهای تبلیغاتی و تجاری نیز واضح است، و در نهایت، استریمرها نقش کلیدی در شکل دهی فرهنگ دیجیتال و دنیای آنلاین دارند. آنها می توانند نگرش و تفکر مخاطبان را درباره ی موضوعات مختلف تغییر داده و مخاطبانشان را با ارائه اطلاعات و تفاسیر مختلف آگاه و هدایت کنند. این امر نقش آنان را در جنگ شناختی برجسته کرده است.
بدین روش که با خلق محتوای تأثیرگذار و جذاب، جامعه ای از دنبال کنندگان وفادار را همراه خود ساخته اند و این جامعه، تأثیر بسیاری بر تصمیم گیری های فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل، نقش استریمرها در جنگ شناختی به عنوان پدیده ای جدید، به تعریف مجدد قدرت نرم در عصر دیجیتال منتج شده و نشان دهنده تأثیر رسانه های جدید همچون استریمینگ بر ذهنیت جمعی و جنگ های شناختی مدرن است.
با این نگرش و بررسی های انجام شده بازی های آنلاین در سال های اخیر به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت سرگرمی و فرهنگ عمومی تبدیل گشته اند.
استریمرهای بازی _که تعدادی از محبوب ترین چهره ها در دنیای دیجیتال هستند_ نه فقط به عنوان سرگرم کننده عمل می کنند، بلکه به عنوان عوامل فرهنگی و اجتماعی نیز شناخته می شوند. این پدیده ها می توانند ابزارهایی قدرتمند در جنگ شناختی باشند؛ جایی که اطلاعات و ادراک عمومی بمنظور شکل دهی به نگرشها و رفتارها مورد استفاده قرار می گیرد.
بازی های آنلاین امکان برقراری تعاملات جهانی و جمعی را فراهم نموده اند. در این محیطها، افراد قادرند با فرهنگ های مختلف آشنا گردند و تجارب مشترکی را به اشتراک گذارند. در این میان، استریمرهای بازی با خلق محتوای متنوع و جذاب، بر نگرشها و باورهای بینندگان تأثیر گذاشته و اغلب به عنوان منبع اطلاعات و الهام بخش عمل می کنند.
در این زمینه، جنگ شناختی می تواند بوسیله این کانال ها برای شکل دهی به افکار عمومی مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات ناصحیح یا هدایت شده بسادگی در بستر بازی های آنلاین انتشار یافته و تأثیر قابل توجهی بر مخاطبان جوان و مؤثر خواهد داشت. به همین دلیل توجه به امنیت اطلاعات و ارتقای سواد رسانه ای کاربران این فضا امری ضرورت دارد.

1403/10/03
17:39:52
48
0.0 / 5
تگهای خبر: بازی , دیجیتال , سرگرمی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی