توسط بنیاد بازی های رایانه ای انجام شد؛

آغاز هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال

آغاز هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال به گزارش دست و هنر، فرایند شبکه سازی میان دانشجویان و محققان حوزه بازی های کامپیوتری به منظور رقابت در هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال شروع شد.



به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سازمان های دولتی، عمومی و خصوصی ۲۰و ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ انجام می شود.
محمد صادق دهنادی معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های جدی علاوه بر موضوعات مربوط به بازی های جدی که در چهار دوره گذشته محور اصلی پژوهش های علمی رویداد بوده، مانند دوره اول و دوم شامل همه موضوعات در رابطه با بازی های کامپیوتری خواهد بود.
وی اضافه کرد: مهم ترین اهداف هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال شامل توسعه و ارتقای دانش و فناوری پیشران بازی های کامپیوتری، ایجاد شبکه علمی بین فعالان و بهره برداران علوم در رابطه با زیست بوم بازی های کامپیوتری، فراهم کردن فرصت برای تبادل نظر، ارائه دانش و تجربیات بین محققان، اساتید، دانشجویان و فعالان صنعت بازی های کامپیوتری، تقویت همکاریهای علمی و توسعه این هنر، صنعت و رسانه در ایران، تسهیل دسترسی سازمان ها، فعالان و سرمایه گذاران حوزه بازی های کامپیوتری به دستاوردهای علمی محققان، طراحان و صاحبان ایده زیست بوم، معرفی زمینه های بین رشته ای و نیازهای بین دستگاهی برای رونق هر چه بیشتر این حوزه و ارائه فرصت به مجموعه های شتاب دهنده، حکمرانی، کسب وکار و فعالان فرهنگی جهت استفاده از شبکه پژوهش و ایده های دانش بنیان زیست بوم بازی های کامپیوتری است.
معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: هفتمین همایش بین المللی بازی های دیجیتال ۱۴۰۳ در شش محور زیر برگزار می گردد که شامل «بازی های کامپیوتری، مدلهای اقتصاد و کسب و کار» مشتمل بر موضوعات: بازی های کامپیوتری و بازاریابی، صنعت بازی در ایران و تحریم های ظالمانه، بازی های کامپیوتری و چالش های بازی سازی، « بازی های کامپیوتری، فناوری و تکنولوژی های نوین» شامل موضوعات: بازی های کامپیوتری و هوش مصنوعی، بازی های کامپیوتری و رمز ارزها، بازی های کامپیوتری، رسانه ها و تکنولوژی های نوظهور و بازی وارسازی ( گیمیفیکیشن)، «بازی های کامپیوتری، ارتباطات و جامعه شناسی فرهنگی» با زیر شاخه های موضوعی: بازی های کامپیوتری، سواد بازی و خانواده، بازی های کامپیوتری و مصرف بازیکنان، بازی های کامپیوتری و زنان و بازی های کامپیوتری، آموزش و یادگیری، «بازی های کامپیوتری و مدیریت رسانه» شامل: بازی های کامپیوتری، دیپلماسی و سیاستگذاری زیست بوم، طراحی و محتوای بازی های کامپیوتری و تجربه توسعه بازی سازی در ایران و جهان است.
وی اضافه کرد: در هفتمین دوره این رویداد محور ویژه ای برای موضوع «بازی جدی و کاربردهای متنوع آن» در نظر گرفته شده و موضوع تولید علم در این زمینه مانند سالهای قبل بصورت ویژه دنبال خواهد شد. همین طور در این دوره مانند دوره های گذشته به بهترین پژوهش خارجی ارائه شده به این همایش نیز جایزه یورویی اهدا می شود.
دبیر هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال با اشاره به ارتباط علمی و تجربی موضوع بازی سازی و بازی وارسازی به حوزه های مختلف مدیریتی و سازمانی اظهار داشت: موضوعات در رابطه با نیاز سازمان ها، شرکتها و سیاستگزاران بازی سازی و مراکز پژوهشی بصورت اختصاصی با بیان جوایز آن در سایت همایش اعلام می شود.
وی اضافه کرد: انتخاب کتاب برگزیده سالهای اخیر و پایان نامه های دفاع شده دانشجویی در حوزه بازی های کامپیوتر ‍ای از بخشهایی است که از امسال در حاشیه این همایش انجام می شود. همین طور مرحله نهایی ارائه مقالات و برگزاری همایش امسال با مشارکت و میزبانی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است.
دهنادی در آخر اظهار داشت: محققان و دانشجویان علاقمند می توانند از دهم شهریور تا اول آذر ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت همایش به آدرس dgrconf.ir با ملاحظه فراخوان تفضیلی در بخش های اصلی، معرفی کتاب و پایان نامه های این همایش شرکت نمایند.

1403/06/04
12:50:55
161
0.0 / 5
تگهای خبر: آموزش , بازی , تولید , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی