مدیركل میراث فرهنگی لرستان:

ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک، ثبت ۱۷ اثر دیگر را بدنبال دارد

ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک، ثبت ۱۷ اثر دیگر را بدنبال دارد به گزارش دست و هنر، لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: چنانچه دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک، ثبت جهانی شود یک دفعه 17 اثر در میراث جهانی ثبت خواهد شد.


عطا حسن پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: با اهمیت ترین مساله رونق اقتصاد گردشگری در استانی است که تا حالا ثبت جهانی نداشته است و از این قافله جا مانده است.
وی با اعلان اینکه اگر گردشگر خارجی به لرستان سفر نمی کند و دلیل آن نبود آثار ثبت جهانی است، اضافه کرد: با ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک یک دفعه ۱۷ اثر در میراث جهانی ثبت خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: نخستین قدم این است که قلعه فلک الافلاک با این معماری منحصر به فرد و با پیشینه ای که در گذرگاه تاریخ دارد به دنیا معرفی می شود و مُبلغ آن یونسکوست.
حسن پور اشاره کرد: برای رفع موانع پیش روی این پرونده نه فقط نهادهای دولتی و ارگان های اداری بلکه آحاد جامعه خصوصاً تشکل های مردم نهاد و مردم باید در این امر مشارکت جدی داشته باشند و این مساله به یک مطالبه عمومی تبدیل گردد.
وی افزود: ارزیابان یونسکو که به لرستان سفر خواهند کرد اساسا دیدارهایی با مردم و انجمن های مردم نهاد، دانشگاهیان و دانشجویان خواهند داشت که آیا تمایل دارند این اثر به ثبت جهانی برسد و چرا این قلعه با تمام پتانسیل های تاریخی، مذهبی، میهنی و فرهنگی تا الان ثبت نشده است؟
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: رونق اقتصاد گردشگری و رشد این صنعت در لرستان به یک محرک جدی نیاز دارد و ثبت جهانی آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی بهترین محرک است.




منبع:

1403/04/31
11:23:36
8718
0.0 / 5
تگهای خبر: آثار , انجمن , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
دست و هنر
dastohonar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دست و هنر محفوظ است

دست و هنر

هنر و صنایع دستی