نظرات زوار ایرانی درباره ی خدمات حج به علاوه ویدئو
به گزارش دست و هنر، درحالی که حدود چهار روز از حضور زائرین ایرانی در شهر مدینه می گذرد، خیلی از آنها نسبت به وضعیت خدمات رسانی در حج تا کنون اعلام رضایت کرده اند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به حج، اعزام زوار ایرانی به عربستان جهت شرکت در مناسک حج از بامدادان ۲۴ اردیبهشت ماه شروع شده است و الان چهار روز از حضور آنها در مدینه می گذرد.
با توجه به این که حج تمتع یکی از بزرگترین عملیات های عبادی ـ مذهبی در جهان اسلام به شمار می آید، متناسب با آن ارائه خدمات شایسته به زوار از اهمیت بالایی برخوردارست.
برای ارزیابی و کیفیت سنجی این رویداد و این که زوار خانه خدا چه نمره ای به کارگزاران حج ایران در اینروزها می دهند، خبرنگار ایسنا در مدینه با برخی از زوار در چندین هتل به گفت و گو نشست.
موضوع ارائه خدمات باکیفیت در مدینه و تهیه ارز حجاج در ایران، دو مسأله محوری در این سفر معنوی است. مشاهدات ایسنا و اظهارات زائرانی که تا کنون به عربستان رسیده اند نیز حاکی از این است که تا این مرحله، رضایت قابل قبولی از سطح خدمات در کاروان های حج وجود دارد و تا کنون مشکل خاصی در روند خدمات رسانی به زوار گزارش نشده است.
ارائه خدماتی همچون برگزاری زیارت های دوره، کیفت غذا متناسب با ذائقه هموطنان ایرانی، عملکرد محترمانه مدیران و توضیح احکام و مناسک توسط روحانیان کاروان ها مواردی است که به نسبت شرایط کشور میزبان، نظر حجاج ایرانی را به خود جلب کرده است.
افزون بر این، تسهیل دریافت ارز ویژه حجاج در شعبه های منتخب بانک ملی و اضافه بر آن، عرضه ارز مسافرتی در فرودگاه های بین المللی، دیگر مواردی است که بیشتر مسافران نسبت به آن ابراز رضایت می کنند، بااینکه تعدادی از زوار، که جزو اولین کاروان های اعزامی بودند، به سبب ناهماهنگی ها در بانک عامل عرضه ارز حج، نسبت به تهیه ارز انتقاد داشتند.
یکی از نکات مثبت خدمات حج، توجه به سلامتی زوار است. بر این اساس، باتوجه به شرایط جسمی و سوابق پزشکی زوار، غذای رژیمی به آنها اختصاص می یابد و خدمات درمانی و پزشک نیز در شماری از هتل ها مستقر شده که بنابر اعلام سازمان حج و زیارت خدمات آنها ۱۶ و ۲۴ ساعته است.
منبع: dastohonar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب