گزارش دست و هنر؛
مافیای انتشار بازی های كامپیوتری در حال قدرت گیری هستند
به گزارش دست و هنر یک بازی ساز می گوید، نمره قابل قبولی به صنعت نمی توان داد چونکه که وعده های حمایتی برای تیم های بازی سازی به وقوع نپیوسته و بعضی از مافیای انتشار بازی در حال قدرت گیری هستند.
به گزارش دست و هنر به نقل از مهر، بازی های ویدئویی همچون رقابت های ورزشی می توانند مخاطب یا تماشاگر انبوه داشته باشند، کسانی که از راه ارتباط های آنلاین یا تلویزیونی رقابت پرهیجان یک بازی ویدئویی را تماشا می کنند. همچون هر پدیده پرمخاطب دیگری، بازی های ویدئویی هم می توانند از ظرفیت تجاری و سیاسی رسانه خود بهره ببرند. برگزاری رویدادهای در ارتباط با رقابت های بازی های ویدئویی و جذب مخاطب پرشمار می تواند با گرفتن تبلیغات و سودآوری بالایی همراه باشد.
همچنین بازی های گروهی از قدیم یکی از بهترین شیوه های ارتباط اجتماعی و نزدیکی افراد به یکدیگر بوده اند. در بازی های دیجیتال شکل گیری این شکل از روابط بیشتر در بازی های چندنفره آفلاین نمود پیدا می کند و هم در بازی های آنلاین. اما صرفا بازی های کامپیوتری چندنفره افراد را کنار هم جمع نمی کنند بلکه تماشای خیلی از بازی تک نفره هم می تواند جذاب باشد و سبب ایجاد رابطه میان بازی کننده و تماشاگر شود. علاوه بر این، روابط ایجادشده بعد از بازی هم قابل توجه است و به اشتراک گذاری تجربه ها می تواند روابط بیشتری را شکل دهد. از راه بازی می توان دوستان جدید پیدا کرد یا روابط خانوادگی و دوستی را بهبود داد. افزون بر این، بازی های گروهی به افراد فرصت می دهند تا در نقش هایی مثل رهبری و آموزش قرار بگیرند و همکاری و تقسیم وظایف را تجربه کنند. اما با عنایت به این موضوعات باید ببینیم که سرمایه گذاری بر روی این مورد تا چه اندازه صورت می گیرد و چقدر در اهم امور قرار می گیرد؟ تا زمانی که دغدغه بازی سازی و گیم میان مسؤلان به درستی جا نیفتد بسیاری از موضوعات مطرح شده عبث خواهند ماند. در ادامه یکی از بازی سازان کشورمان درباره بازی سازی و معضلات آن می گوید.
امیررضا احسنی از بازی سازان کشورمان درباره وضعیت گیم سازی در ایران به مهر می گوید: نمره قابل قبولی به صنعت نمی توان داد چونکه که وعده های حمایتی برای تیم های بازی سازی به وقوع نپیوسته است و بعضی از مافیای انتشار بازی و پشت پرده ها در حال قدرت گیری هستند.
این بازی ساز درباره اهداف این مافیا، ادامه می دهد: یک مافیای ساده، که در کوشش برای بهتر تبلیغ کردن و نمایان کردن بازی های خود در بازار هستند و با تکنیک های خاص خود، به شکلی مانع دیده شدن یا دانلود برخی بازی های دیگر می شوند. وقتی یک شرکت تحت هر عنوان خاصی، بخشی از سهام یا کل سهام یک شرکت را خریداری می کند و در فرایند مدیریتی این شرکت ها که زیر مجموعه خودش هستند، سهیم می شود، تا حدود بالایی از وابستگان، سایر همکاران و خروجی های خودشان حمایت می کند و با استفاده از سهمی که طبق تقسیم بندی سهام دارد، مسیر عدالت را به شکلی دور می زند و خروجی هدف را بیشتر از خروجی یک توسعه دهنده عالی به کاربران نشان داده است.
او درباره کم کردن اثرات تحریم در این راه می گوید: هر بازی ساز و فعال این حوزه بهتر می داند که باید در این راه چه کار کند تا بتواند موفق عمل کند واقعیتش برای مسؤلان هم پیشنهادی ندارد چونکه اساسا خودشان نسبت به همه چیز آگاهی لازم را دارند که باید چه چاره ای را در پیش بگیرند. اما باید بگویم که به علت وجود برخی ضعف ها و مشکلات بازار داخلی، این دفعه بازارهای خارجی و مارکت های اندرویدی خارجی هدف فروش نهایی بازی قرار گرفته اند.
این بازی ساز درباره وجه تمایز بازی خارجی با ایرانی می افزاید: اگر بخواهیم بازی های ایرانی و خارجی را در مقابل هم قرار دهیم، طبیعتاً بازی های خارجی پیروز میدان خواهند شد، ولی بازی های خوبی هم پیدا می شوند که گاهی از نمونه های خارجی خود موفق تر هستند. ولی به دلایلی همچون تحریم ها و محدودیت های ایران، هیچگاه به جایگاه واقعی خود نمی رسند.
منبع: dastohonar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب